söndag 26 februari 2012

Prematur framsteg

Lyckan är total!

I torsdags den 23e feb så hörde jag klart och tydligt min dotter jollra, le och skratta för allra första gången.

Det går inte att beskriva vilken värme och lycka som strömmade genom min hjärta.
Min lilla Skruttfia, vår älskade Miriam som genom gått en för tidig födsel, och därför gav henne en hjärnblödning, luftrörs infektion, streptokocker infektion i handen, förändringar på horhinnan, ögon operation.

Tänk att denna starka, levnadsglada flicka finns i min famn och ler tillbaka till mig.

Det fanns stunder/dagar på IVA då jag inte vågade gå in på salen, var rädd för att mötas av ett döds besked från personalen.

Timmarna efter mitt eget uppvak från förlossningen möttes jag och R av huvudläkren Per.
Han berättade att Miriams tillstånd var kritiskt och vi fick ta timme för timme.
Den maktlösa känslan är det värsta jag någonsin upplevt.
Men nu upplever jag det bästa som man kan som mamma.
Lycka, glädje och stolthet.
Min lilla flicka har gjort enorma framsteg från den där gråa söndags em den 2a oktober kl 15.04

Hon är ren kärlek och ger oss massa energi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna