söndag 12 februari 2012

BVC

Kl är lite över sex. Men jag och Skruttfia har varit vakna sen kl fem.
Jag ska inte klaga. Natten har varit bra.

Idag ska vi till Malin på BVC. Vik för Anita.
Malin är ung fräsch och framför allt modern. Det är inte alltid ålder och visdom går före.
Jag tycker inte att Anita vår ordinarie BVC sköterska är bra. Visst hon har hängt med ett tag. Men hon är inte uppdaterad.
Och det känns som om jag får skäll av henne. Malin är bäst, hon lyssnade och peppade mig. Och hon var den som fick full amningen att klicka. Bra och smarta råd.
Men pga av babyboomen fick jag inte byta.

Jag är nervös. Vet inte om vi kommer klara vikt stegen idag. Minimum är mellan 150-200g per vecka.
Dom två senaste två vägningarna har varit på 120g + 160g.
Men idag hel ammar jag inga tillägg på flaskan. Så vi får se idag om mamma får smäll på fingrarna.

Pappa gissar att vågen landar på 3603g, Kevin 3550g och jag 3530g. Vill ju eg inte erkänna, men idag hoppas jag att pappa vinner ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna