lördag 25 februari 2012

Baby storlek 56

För en vanlig nybliven mamma betyder stl 56 nog inte så himla mycket. För mig betyder det massor.

Med min först födde så var just den storleken det första han använde. Men så vägde han oxå 4450g mot Skruttfias 740g .
Visserligen så vägde hon 2800g vid fullgången tid.
Så hon var fortfarande liten men fortfarande inom ramen för normal.

På Neo var Skruttfias första body storlek 32. När vi åkte hem hade hon vuxit i storlek 38. Bravo!
Idag har vi börjat använda storlek 56.
Helt galet! Och en ny värld har öppnat sig.

Det finns så mycket fint från den storleken. Nu finns det mer än bara bodys.
I veckan köpte jag på mig en klänning och Skruttfias första strumpbyxor.
Jag är så himla lycklig över att jag har en fullt frisk liten baby i famnen. För ngn månad sen var inte det en självklarhet.

3 kommentarer:

  1. Jag håller med! Varje gång man får byta storlek blir jag lite känslosam. Moa är uppe i 50/56 och det känns ju fantastiskt. Våra små blir större!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, vad fort Moa växer. Gud så skönt det måste vara. Vi kör med myrsteg. Små små.. men iaf framåt ;)

      Radera
  2. Men det är ju huvudsaken! Att det går framåt... Tänk om man vetat det för några månader sen.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna