onsdag 8 februari 2012

Gymma

Skruttfia gymmar i sin PJ. Men under dagtid säger vi här hemma One Pice! Då får man om man vill ha på den hela dagen ;)

Jag borde gå i hennes fotspår.. gymma alltså.
I söndags hade jag Håkan en kompis på besök. Uppdatering och skvaller från bla jobbet. Nice! Här ju noll koll nuförtiden.

Till hans lycka hade jag bakat en smulpaj. Än finns det hopp att servera mjölkfritt.
Håkan tog 1/4 och jag likaså. Då Håkan gått unnade jag mig en bit till. Gött gött.. sparade så klart en bit till pappa R. Men eftersom hans skidpass vart inställt hoppa han över det söta.
Oj vad göra då..
Kevin äter ju inte paj. Och varför sprida ut kalorierna på flera dagar.

Sagt och gjort, jag åt upp alltihopa.
Skamsen.. japp, jag inser hur hemskt det är att jag är så gottisugen.

Konstant, alltid!
Måste SKÄRPA MIG!


3 kommentarer:

  1. Åh känner igen det där godissuget, verkar vara omättligt när man ammar. Jag äter också mjölkfritt för närvarande och saknar verkligen att få baka med riktigt smör! Fikat blir inte riktigt lika gott utan. Men inget ont som inte för nåt gott med sig...har minskat 2kg sen jag började ;)

    Om du har några bra mjölkfria recept kan du väl lägga ut på bloggen?

    Kram,
    XB

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xb, jag glömde ju att säga hur duktig du är som redan tappat så mycket. Grattis!

      Som den tävlings människa jag är peppar du mig!
      Jag vill oxå tappa.

      Radera
  2. Xb, jag har inte så många mjölkfria recept. Jag byter dock ut mjölk,smör och grädde mot havreprodukter. Till och med pannkisar fungerar ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna