onsdag 1 februari 2012

Mamma mys och Bebis träff

Em spenderades med goaste Kian och mamma Suzza.

Efter att ha försovit mig kom Skruttfia och jag äntligen i väg till vår date.
Minus grader och snö flingor. Men stressen dit gjorde att vi höll oss varma.
Väl på plats var det roligt att inte prata "prematur" språk som det annars lätt blir med Neo mammorna ;)
Suzza bjöd på gott från sitt lokala bageri. Jag hade så klart förberett med mjölkfritt fika bröd.

Efter att ha glömt extra mat till Skruttfia hemma i samma veva som hon amnings strejkar eskalerade hon, skriket och paniken både i mig och i henne.
Kände mig som en dålig mor då jag packade ner min flicka  som gall skrek. Och var böjd som spänn båge.
Enligt henne var det bråttom. Bara att raska i hundra nittio..

Skruttfia somnar på vägen så jag hinner med att vara busig.
Att gå in i lokala butiken är stora steg.

Väl hemma vaknar hon till. Tutte serveras. Och hon äter glupskt som det mest naturliga i världen och som ingenting hänt ngn timme innan ;)

Bebisar!

Så vad har jag lärt mig. Att ta med en full måltids mängd med reserv mat, inte låta Skruttfia stressa upp mig i panikens stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna