tisdag 28 februari 2012

Fullt frisk.. mindre prematur

Precis så sa doktor Björn idag.
Miriam är idag 7v korr.
Läkaren bände och böjde på mitt lilla hjärta.
Armar och ben kors och tvärs.
Tog av blöjan och bara sprätte upp henne mellan benen för att se att hon är ok skapad. Klart hon är, han kunde ha frågat mig. Jag hade sagt att hon är den finaste.

Lilla Skruttfia som var ny vaken avskydde det hela. Sköterskan såg att jag mådde illa och blev ledsen. Så med goa armar, tröstande ord stöttade hon mig.
Fy att höra sitt barn gråta så hjärtskrikande och man inget kan göra.

Nåväl, Gunnar gav Miriam en ok stämpel i rumpan.
Och frågade om hon gjort någon fysik utveckling. Japp, svarade jag stolt.
Tittar, jollrar, ler och skrattar.
Gunnar frågade hur Skruttfias händer var när hon sover.
Men innan jag hann svara så sa han, spretandes. BRA!
Som nyfödd är det ok. Sen är det tydligen ett tecken på sjuka och barn med handikapp som håller händerna knutna.

Så trots att jag avskydde hans bordusa sätt var jag jätte glad för infon. Allt var ju super bra med vår bebis.
Lycka nr 2 var att vågen visade på 3780g. Skruttfia hade alltså gått upp 180g på en vecka med bara min amning.
Är grymt stolt över mitt lilla hjärta. Så duktigt hon ätit i flera dagar.

Hon är idag en riktig bäbis.. bara vår, även om vi har svårt att slappna av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna