fredag 11 januari 2013

Till Mirris Neo kompisar på KS

20130111 = Korr 1 år
Idag var vi på ett års kontroll på Neo.
Dom var så nöjda och positivt överraskade gällande Skruttfias utveckling.
Enligt dem hade de varit lite oroliga för Skruttfia på korr 6 kontrollen.
Tur att man inte får veta allt ;) Jag hade ju dött!
Enligt Neo så är hon i fas på de flesta punkterna trots hennes uppförsbackar som dom sa..
* Grad 4 blödning
* Cp skada / lätt spastiskt     höger ben
* Synskadad 
Lite sen motorisk men tidig mentalt och grym förståelse.

Glatt förvånad blev jag också då dom ANSÅG att Skruttfia KRYPER! VA???!
Ja enl dem, inte så fort och inte bästa tekniken ÄN! 
-men kryper gör hon mamma!
Ja när läkaren och sjukgymnasten säger så, är det så!!!
Så min lilla Skruttfia som kom i v25+3 ung, 740g lätt och 32kort är idag faktiskt
1år gammal, 11,6 kg tung och 74,5 lång.
Känns så grymt skönt!
Vi är så stolta!
Och trots ett halv tungt år, mest mentalt, är vi så tacksamma, GLADA och  LYCKLIGA för allt!
OCH FRAMFÖR ALLT FÖR ATT HON ÄR VÅR LILLA UNDERBARA MIRIAM!
FRÅN OCH MED IDAG KAN JAG SLÄPPA EN STOR STEN FRÅN MITT BRÖST OCH HJÄRTA.
JAG VET IDAG ATT DET KOMMER GÅ BRA FÖR SKRUTTFIA ÄN OM DET KOMMER TA LITE MER TID ÄN FÖR ERA SMÅ UNDERVERK. MEN IDAG ÄR DET OK.
JAG KAN IDAG SE HENNE SOM EN FULLT NORMAL 2ÅRING I FRAMTIDEN. VILKET VARIT SVÅRT FÖRUT!
Jag kommer aldrig komma över att HON föddes 15v för tidigt.
Det KOMMER alltid vara en stor sorg att jag inte kunde ge henne en enkel start i livet.
Tack tjejer för ATT ni funnits där för mig, oss!
Ni har minsann gjort resan så mycket lättare med Neo prat, fika stunder, prommisar, luncher, middagar, SKRATT mm.
Jag är glad att ni finns! Vissa har jag endast kontakt med via FB och några andra i livet.
Jag hade varit lyckligare om vi inte mötts i korridorerna pga våra personliga familje katastrofer. Men vilken tur att det var ljust ni.
Dom sa igår på Neo att vår tajthet på så många familjer var ovanligt på KS.
Vet nu att våra premisar börjar på dagis en efter en inom kort och verkliga livet tar fart.
Jag hoppas ändå att värmen och ngn enstaka uppdatering i gruppen fortsätter i ngt år till.
Kramar till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna