tisdag 8 januari 2013

Tids tjuv

Just nu känns det som om tiden springer ifrån mig.
Jag har planerat att vara hemma till våren 2014.
2013 har precis börjat! Inte så illa kan man tycka!

Men ev ändras planerna.
Vi tillsammans alltså jag och Rickard + Rhb har kommit fram till att tidigarelägga Skruttfia på förskolan, det kommer nämligen  ge henne mer utveckling :'(
Men jag vill ju vara hemma med min flicka.

Jag är ju ingen mamma som ligger på sofflocket och kikar på dockusåpor.
Jag är heller inte mamman som drar barnvagn och bara pratar i mobilen och låter barnet vara ensamt. Nej jag pratar med mitt barn i vagnen.

Jag är mamman som bla ligger eller sitter på golvet i leken.
Jag är mamman som går till parken och gungar.
Jag är mamman som uppsöker öppna förskolan.
Jag är mamman som går till simhallen.
Jag är mamman som bakar Skruttfias bröd.
Jag är mamman som bjuder hem andra bebisar på lunch.
Jag är mamman som spelar barnvisor och sjunger med mitt barn nästan varje dag.
Jag är en AKTIV mamma.
Och jag har valt just den mamma rollen för att jag trivs med det.

Trots alla mina insatser för mitt barn så får hon något på förskolan som jag inte kan ge henne.
Så förskoleavdelningen och Skruttfias assistent kommer ge henne härliga och värdefulla dagar som kommer ge henne styrka stimulans och själv känsla!

Min lilla tjej har blivit stor tjej!

Visst det blir trist och hjärtskärande att behöva lämna bort henne. Men vi kommer finna våra speciella stunder iaf.
Och jag kommer fortsätta vara den aktiva mamman men på lediga dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna