onsdag 16 januari 2013

Skruvat och hårfint

Korkskruvar, lockigt + borste lr kam = trasselsudd.
Alt afrokrull

I ny tvättat  och torrt tillstånd så påminner Skruttfias hår om pappas svenne hår.
Mjukt och följsamt.

I blött och fuktigt är det hennes egen stil.
Lockigt och bångstyrigt.

Kammat lr efter ngn timme lek så är mer mammas stil.
Afro och hopplöst!

Vad skall det bli av min dotters hår!
Det är rakt uppe på hjässan men trassligt i bakhuvudet.
Så det är lätt att sätta tofs lr spännen.
Men håret där bak vill jag bara raka bort.
Vissa dagar kan jag bli tokig på detta.

Men.. Såklart att jag njuter av Skruttfias hår. Hon har ju massa hår!
Det är underbart då hon ligger i min famn och myser och jag kan sitta och dra fingrarna genom hennes lockar!
Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna