söndag 6 januari 2013

Virrpanna


Virrpanna ggr tusen! De som känner mig väl kan nog instämma att jag ibland blandar ihop saker. Har lite för bråttom, agerar först tänker sen. Så många tabbar och tavlor har jag gjort!
Igår var inget undantag!!! Så klart är jag sen till min sons kalas. Men som småbarns mamma kommer man undan man det! Likväl är vi på G men jag har ju så klart inte tittat på nätet efter matchande bussar och ev tåg. Men vi bor ju i Sthlm / Råsunda och där kan man gå ner och ställa sig i buss kuren och se digitalt hur många minuter det är kvar. Så klart hjälpte detta inte mig trots att jag slapp stå ute i kylan. 

Efter första buss bytet förstod jag att jag skulle få vänta på buss nr 2. För att inte stå och hänga ute i kylan tänkte jag mig att jag traskar ner till spårvagnssidan av Sundbyberg. Som barnvagnsförare är man livrädd att få stå kvar på plats och se att bussen åker ifrån för att det redan finns 3 vagnar ombord. Så trots att jag var vrål hungrig och korvmojjen låg 3 min ifrån vågade jag inte lämna buss kuren.
Som den förvirrade mamma jag är stod jag där i kylan och kikar på buss skylten. Visst hade jag väl reflekterat tidigare att det inte stod 512 på tavlan.. men så plötsligt när det bara var 5 min kvar tills bussen skulle komma så FATTAR, FÖRSTÅR, INSER jag att jag står på fel bussplats. 
Så med barnvagn och kasse så springer KUTAR jag tillbaka till kur ett.. och det är några meter vill jag lova!
Jag kan knappt andas och hjärtat bultar som tusan inför jackan. Och bara efter en minut så kommer bussen. Herregud, vilken tur. Hade varit så grymt elakt att komma ytterligare 60 min försent. 
På bussen får jag värsta host attacken.. inte så himla konstigt, blanda kall och varm luft samt att jag inte sprungit i den takten på flera månader! Får lite panik över min hosta, nu tror säkert alla att jag är en svart oansvarig person som hostar och smittar ner alla med influensa lr dylikt på bussen. 
Jag fick en sån rälig hosta att då jag klev av var jag tvungen att smita in på Coop och köpa en brödbit för att stilla halsen med. 

Ja vad skall man säga.. Annapanna en riktig virrpanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna