tisdag 15 januari 2013

Mensa baby

Haha, jag har min lilla Mensa baby här hemma. Nja baby är det inte längre förvisso. Utan istället vår lilla Mensa flicka.

Skruttfia må vara sen motoriskt men hon knappar in med hästlängder på att vara smart!
Hon har ju tidigare visat att hon snappar upp då vi pratar med henne. Sätter man dessutom till handling eller tecken så sitter det bara där utan träning.

Jag sjunger väldigt mycket för Skruttfia. Ofta samma visor. Så klart får hon som alla andra barn höra Imse Vimse Spindel.
Gissa vad hon gör vår lilla älskade dotter. Jo hon höjer händerna och och gör olika rörelser som är hennes Imse visa.
Så himla sött! Jag och R sjöng den visan tillsammans med Skruttfia hur många ggr som helst igår. Man ser i hennes smile hur stolt hon är över sig själv.
Trots allt så är hon ju bara ett år precis!

Så trots hjärnskadan så förstår hon massor samt olika kommandon..
Som när vi säger "sätt dig ner" "stå upp" vinka hej då mm.
Men som mamma är det nog mest underbart då man frågar henne "vart är mamma, pappa eller Kevin"
Hon kikar runt, hittar personen, pekar och ler!
Så även om hon säger mamma till en massa saker så vet hon verkligen vem mamma är!
Det är ju JAG! LYCKA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna