lördag 5 januari 2013

Berörd idag!

Men på ett positivt sätt!

Var idag hemma hos äldsta gossen Alexander på hans släkt kalas.
Pratar och har det allmänt trevligt med lillasyster och före detta svärmor!
För en stund känns allt som vanligt! Att jag faktiskt har en syster och jag kan erbjuda henne middag på Råsis lite senare på kvällen. Likaväl känns relationen till Maja lika verklig som den gjort så många år tidigare.
Det kändes så naturligt då jag kört in vagnen i hallen. Mirris sov sött. Farmor Maja hade svårt att inte  pilla på Skruttfia. Hon skulle hjälpa henne av med kläderna mm. Och precis på samma sätt har hon gjort så många ggr förr då gossarna var små.

Jag blev lite tagen i stunden på ett positivt sätt!

Jag har en familj i hjärtat som är större än den jag har hemma till vardags. För Jenni oavsett hon vill det eller ej kommer alltid att vara min syster. Fd svärmor kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Visst vi har haft en och annan smådust. Men i det stora hela så TYCKER JAG OM HENNE fortfarande! Och jag kan känna att jag saknar henne i mitt liv.
Nu idag så satt hon där och busade och goasde med MIN dotter!
Tider förändras och saker och ting blir annorlunda! Bara att acceptera.

Vad lyckligt lottad jag är som fick vara med!
Och vilka tre helt underbara barn jag har!

Miriam Kevin och Alexander! 

Kärlek och stolthet  x3  i ett paket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna