onsdag 28 november 2012

Sjuk liten prematur flicka!

Oj oj, det fortsätter att vara sjukstuga hos.
Idag har även pappa deckat.
Vår älskade "Alfons pappa" som hämta en det ena än det andra igår mellan vånings planen här hemma.
Måste idag få vila och vara sjuk han med!

Skruttfia kör med Amimox 5ml * 3 Och oj vilket uppåt tjack det är.
Hon är alltid go glad och pigg.
Men efter medicinen blir Skruttfia en liten duracell kanin ;)
Hon körde ett race likt en virvel vind på golvet igår kväll. Timvis!

Nu när Skruttfia kan förflytta sig så upptäcker hon världen på ett helt annat sätt. Igår försökte hon förgäves häva sig uppför leksaksådan. Men snitsen finns inte... än! Men idag vet jag att den kommer!

Det senaste är oxå att hon kan säga mamma.
Lr iaf "mamma" så att pappa och jag förstår. Och frågar R Skruttfia
-vart är mamma?
Så lägger hon sin arm på mig.
Sweet! Så sött!

Som Malin från "BVC mamma gruppen" sa till mig för ngn vecka sen när jag förklarade min oro och besvikelse över att ha ett prematur barn.
- det går framåt Anna!!!! Det hade varit jobbigare om det stod stilla utan utveckling å framsteg.
Så visst Skruttfia är inte som andra bebisar.

Men hon UTVECKLAS och är helt UNDERBAR!
Den känslan ska jag försöka att behålla hela dagen och låta de jobbiga tankarna ta paus!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna