tisdag 13 november 2012

Klappa händerna

På bilden sitter Skruttfia i morfars knä och klappar händerna.
Hon har precis lärt sig det. Dock inte den vanliga varianten att klappa hand mot hand.
Utan Skruttfia vill klappa mot något. Så som en hand eller ett bord. Kan ha med att göra att hennes högra sida släpar.
Men klappar gör hon på beställning!

Likaså förstår hon vad man säger om man säger -Nej till henne. Då sätter hon i gång att skakar på huvudet. Så gulligt!
Sen kan hon pussas på beställning även om det bara är en blöt öppen mun som möter mina läppar. Gensvaret finns inte riktigt där.. Huva om karl skulle pussas så :)
Sen kan jag fråga Skruttfia om vi skall kramas. Då tittar hon på mig med sina bruna stora ögon och lägger ned sitt huvud mot min axel. Så ligger hon kvar där i ngn sekund.
Det som dock är ganska nytt är att hon nu visar att hon vill pussas eller kramas. Sååå mysigt!
Och jag kan inte få nog.
Gossarna får man jaga med blås lampa för att dom skall sitta och gosa.
Det är iofs inte hela sanningen då dom båda är väldigt kärleksfulla :)

Gud så jag älskar mina tre barn!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna