torsdag 15 november 2012

Fotbolls yra

Den missade jag så klart.. dubbelt upp!
Jag bor bara ett sten kast ifrån Friends arena.
Och jag som tidigare varit galen i fotboll och har en fotbolls galen sambo skulle så klart varit plats.
Jag har ju sett både VM och EM på  bortaplan.
Men inte då, på ngt lustigt sätt har fotbolls yran tagit en liten paus från mitt hjärta. Vet inte ens hur Dif sluta i allsvenskan i år.

All min tid och intresse läggs bara på Skruttfia, bröderna, sambon och hemmet. Precis i den ordningen också. Vännerna och egen tid kommer sist på listan.

Nere hos min far fick jag och Skruttfia till det ganska bra med lägg rutinerna. Inte undra på det. Ingen kabel TV på en hel vecka. Så  nu försöker jag hålla på detta.
Bada, borsta tänderna, vinka god natt, tvätta, ersättning, lyssna på saga och sedan kramas å gosa.
Och visst Skruttfia är för liten att förstå sagan men en dag så bara finns känslan där av samspel.

Precis som vi i somras började sätta ord på saker så som puss mm. En dag så bara kopplade hon.
Ber jag om puss idag får jag en. Och vissa tillfällen så ber hon om en själv. Mysigt!

Så efter alla natt bestyr så somna jag bredvid Skruttfia och missade hela fotbolls festen med Zlatan!
Nedrans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna