fredag 23 november 2012

Danderyds ögonklinik / Mötet

Som sagt igår var vi på Danderyd. Trodde att det skulle bli en pers med tårar och skrik. Så som det var då hon var bebis.
Men de enda tårarna som kom var när hon trillade av en  "bobby car"
Jag var oupsamm i två sek och då låg hon där och skriket var ett faktum.

I väntan på att få komma in till Dr Gunnar så fick Skruttfia ögon droppar. Eftersom hon är brun ögd  får hon två omgångar med drygt en kvart i mellan. När dom sitter på plats är väntan ca 45min.

Inne hos Gunnar var hon strålande. Hon satt i mitt knä medans hon lät doktorn/optikern kika i ögat.
Allt såg fin fint ut. Och han var glad och imponerad över hennes snabba  utveckling.
Han konstaterade också att Skruttfias skelning ev går att korrigera med ögonlapp.
Så nu 2ggr per dag skall hon ha den i ca 30 min.
Så söt hon är vår lilla Skruttfia!
Kniper tummar och tår att det går!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna