lördag 19 maj 2012

Ursvik

Idag packade vi ner kaffetermos, bullar och filt innan vi gick milen i Ursvik.
Backe upp och backe ner. Det känns i baken kan jag säga.
På bergs toppen fick alla tre fika ;)
Tyvärr kan jag medd att myggen och huggormarna vaknat till liv.
Det var med nöd och näppe att "bakis morsan" orkade dra den tomma vagnen i mål.
Myggbett, tunga fötter, kramp i vänster tårna, pattsvett, sticka i fingret.
Och för att trycka till mamsen lite körde R ett litet extra pass, en 2.5 km runda medans jag och Skruttfia väntade på bänken.
Till skogs kunde jag se att både Gullvivan och Liljekonvaljerna har kommit. Det betyder sommar!

Men här nu i soffan är jag glad för vår utflykt. Skruttfia trivdes bra i stola, så pass att hon somna!
Dock skall sol hatt inskaffas. Pronto!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna