torsdag 10 maj 2012

Bebis träff

Jag är så tacksamt glad för vår "tighta" mamma grupp från Neo.
Igår vår det dax igen. Lunch och fika hemma hos Isabelle.

Våra älskade premisar från v24-v29.
Ville, Andreas, Miriam, Jonathan, Loii, Frasse, Elliot och Filippa.
Vilka starka bebisar och vilka underbara mammor!
Nu har dom kommit så långt alla 8. Dom satt igår nyfiket och spana in varandra. Ngn äter pure, ngn vänder sig och ngn bara ligger och myser.
Dom ligger i lite olika fas precis som det ska vara.
Dom är olika individer med olika historiker av motgångar.

Att vara prematur mamma är speciellt och de övriga mammorna Diana, Noppi, Joulianne, Malin, Ullis och Isabelle förstår verkligen mig i min upprepade oro, besvikelse, frustration, maktlöshet, men oxå glädje över banala framsteg så som en blöj eller napp storlek upp.
Vi har kämpat jämte våra barn, det är faktiskt våra premisar som är hjältarna som kämpat dag ut å natt i veckor lr till och med månader.
Vi varit deras språkrör mot doktorer och systrar då vi kommit ikapp och äntligen känt att vi "känner" vårt barn bäst.
För den första tiden efter födelsen står man vid sidan om och frågar om lov för att "låna" sitt eget barn.

Jag har fått 6 nya vänner.
Tack tjejer för att ni finns! Ni har varit min styrka de dagar jag haft som svårast.
Kärlek och kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna