torsdag 28 juni 2012

Prematur sen?

Så fick vi svaret igår. Miriam är inte blind och hon är inte närsynt.
Paff!
Ja det kan man gott säga att jag blev.

Utan istället säger läkarna att hon är outvecklad i synen.
Varför vet dom inte. Förmodligen för att hon fick en tuff start. Läkaren trodde inte att det hade med blödningen att göra.
Så nu är remisser skickade igen. Till två olika synenheter.

Men jag då och mina känslor. Åter kastas jag fram och bakåt i känslohvetet.
När ska jag få slappna av, bara njuta. Sluta oroa mig för minsta lilla.
Sluta leta fel.

R blev glad av resultatet. -Detta ger möjligheter Anna.
Jag istället hade blivit nöjd med närsynt. Och svar som
"Kom tebax om 1,5 år så skall vi hjälpa Miriam med glasögon"
Då hade det inte kunnat bli värre.
Nu vet ingen hur det blir. Inte ens läkarna!

3 kommentarer:

  1. Meeeen vad skönt. Väl?
    Kram på er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna: Jo det ãr klart att det är skönt att hon "frisk" och o övrigt ligger i fas.
      Men det ligger och gnager i mig. Men visst jag är lycklig att allt gott så bra trots oddsen..
      Och tro inget annat att Skruttfia gör mig stolt och lycklig VAR DAG!
      Hon fyller vårt hjärta med värme, skratt och kärlek var dag. Hon är så fin!

      Radera
  2. Jaa, hon är jättefin och vad jag har sett så har hon jättevackra ögon.

    Jag tror vi alltid kommer att ha en gnagande oro i bakhuvudet, det bara är så. Men förhoppningsvis lär vi oss att leva med den. För att det är värt det, det vet både du och jag. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna