fredag 29 juni 2012

Apotek -IDIOT

Ursäkta språket.. men jag var så himla arg i lördags. Efter att ha spenderat en dag med min syster på stan så fick jag plötsligt och hastigt åka till när akuten.
Feber topp!
Doktorn konstaterade att jag hade njurbecks inflammation samt halsfluss.. grad VÄRST!
Jaha, sagt och gjort så fick jag bege mig till Apoteket. Den vänliga tösen frågade
-om det gick bra med en annan sort.
-typ Jaa.

När jag nästan var på väg ut från Ica så slog det mig, fungerar även denna medicinen med amningen.
Och då svarar "tanten" - det borde den göra.
-kan du vara snäll och kika, jag har en liten dotter hemma. (ska jag behöva be?)
-enligt FASS bör du avstå amningen i ett par dagar
-jag kan inte hoppa över amningen!!! -jag vill byta
-tyvärr det går inte!

Rickard fick då ringa läkaren och be honom ringa in ett nytt recept.
Till råga på allt så hade jag en 30 års skiva jag skulle närvara på.. härligt och behöva ringa en timme innan och säga att vi inte kommer.
Visst jag hade ju känt mig vissen hela dagen, men tänkt att gå ändå. Men ny kunde jag ju smitta övriga gäster och det hade ju aldrig varit ok.
Härlig lördag kväll NOT!

Dagen efter fick jag iaf mina piller. Och idag mår jag bra!
Hör och häpna City apoteket sa att man visst kunde ha gjort en retur. Hade god lust att skicka ett litet mail till apotekstjejens chef! Men jag är snäll och konflikt  rädd.. så jag gör inte sånt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna