onsdag 13 juni 2012

Kuratorm från Neonatalen

Det är mycket nu.
I morse, närmare sagt kl 09 var vi i Alvik för att träffa Maria. Min stjärna!
Maria har hjälpt mig i mång och mycket.

Idag pratade vi bland annat om den kommande brunchen med min lillasyster. Lillasystern som jag inte träffat på ett år.
Hur jag känner inför det. Hur jag hanterar att eventuellt acceptera att vi aldrig kommer få ngn relation igen. Vi pratade om varför jag fortsätter att jaga henne. Då hon vid upprepade ggr visat att hon inte behöver mig i sitt liv.
Men att känna och förstå att ens egen syster "ratar"  en är nog enormt svårt för många andra syskon par.
Det blev en bra session och skruttfia skötte sig super duper bra. Som alltid :)

Väl hemma han jag bara inom dörren innan KS ringde på. Det var dags för mötet med Lena, sjuksyrran från arbetsterapin. Ja vad är det då.. jo det är att en tant kommer hem till oss och leker. Mix mellan sjukgymnastik och lek.
Hon peppar mig och Rickard att få igång Miriams lite stela hand i kombo med att få fart på synen."för om man inte ser, är det svårt att se leksakerna "rörelserna" som skall underlätta för att få ut händerna och greppa rätt.När skruttfia leker med sina saker vi lagt omkring henne, greppar och tar hon det som ligger närmast. Hon kan i dag inte välja " att ja den röda bollen är fin, den vill jag ha" utan för henne blir det mer "oj, vad är det här jag fick fatt på"
Men helt galet vilka resurser det finns inom sjukvården. Vi har verkligen haft tur.
Och Lena är super. Efter 2 träffen med henne känner jag mig stark, peppad och positiv. För jag ser ju skillnad från det vi startar tills dess att Mirris blivit varm och kommit i gång och vi gör vårt lilla avslut.
Men som R sa idag, dessa övningar med stimulans borde alla barn få ta del av. Det får ju hjärnan att jobba på ett helt annat sätt och kanske det för vissa barn skulle bli lite mindre gnäll och kinkigt!

Nu är det dags för att hoppa i sängen.. skruttfia och R sover redan. Imorn skall nämligen mini familjen ut på äventyr. R ville peppa upp mig lite så vi följer med honom till Värmland. Shopping på Ikea, middag på restaurang och hotellnatt väntar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna