måndag 25 juni 2012

Efter regn kommer solsken

Eller hur är det egentligen med den saken.
Hela midsommar innehöll solsken. Långa ljusa nätter!
Och nu har vi haft skyfall i 24h

Vi åkte hem ngn på söndag em. Trafiken flöt på. Inga olyckor tack och lov.
Väl hemma stack pappi ut på golfäventyr medan jag och Skruttfia myste på sofflocket. Sviterna efter min mjölk stockning satt kvar. Vila och härda ut! (vad fasiken skall jag drabbas så himla ofta.. har det med size iaf :)
Är det så att mina amnings juver drabbas lättare för att det sticker ut så himla mycket från kroppen =)
Skämt åsido..

Jag har med andra ord haft en helt underbar midsommar. Men säg den lycka som varar för evigt!!!!!!
Jag kom nämligen på min egen SON att han hade tjuvrökt.
Hans första försvar var att han tillbringat tid med en tjejkompis som rökt, det var därför han lukta, sen kröp det fram att han minsann hade rökt en cigg själv. Men hmm mamsen tyckte nog att hans fingrar lukta lite väl mycket för det. Men just då gick det inte att pressa honom mer.
Han gick ner och in på sitt rum. Kom tebax efter en dryg halvtimme. Lite ledsen med huvudet på sne.
Och just då kom orden jag aldrig  kommer glömma.

-mamma, jag har smygrökt i en månad!

Vad i H - vete, hann jag tänka, min fina goda lugna son.
Båda mina söner som alltid varit så duktiga, nästintill präktiga. Vad hade hänt. Vad hade slagit slint!?

Efter en timmes prat konstaterade sonen
-mamma, jag trodde du skulle reagera mycket starkare, hårdare (hysteriskt)
-men, du vet ju att jag inte är en person som skriker, varför nu?
-trodde bara det, eftersom jag vet hur hårt du ser det gällande rökning!
-mm, jag är besviken och ledsen
-jag vet, det är värre!!! Men jag är glad att det kommit fram!

Och så är det. Jag känner mig ledsen. Jag känner mig misslyckad!
Fast jag vet att jag inte skall. Mina söner är SKITFINA och BRA!!!!
Att fela är mänskligt!
Och prövningen kommer nu när jag både skall "straffa" sonen samtidigt som jag skall sporra honom att hålla honom borta från ciggträsket!
MEN HAN OCH JAG ÄR ETT DREAMTEAM!
SÅ VI KOMMER GREJA DETTA OXÅ.
TID OCH TÅLAMOD! OCH MED  EN MASSA KÄRLEK SÅ KOMMER DET GÅ SUPER DUPER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna