torsdag 14 juni 2012

Inbjudna

Japp, visst var det så. Brandkåren bjöds över på en snabb visit i lördags kväll.
En utryckning med 2 bilar, polis mm befanns sig i vårt hem.
Favorit i repris!? Tja.. varför inte!

Denna gången berodde det dock inte på mig.
Vi satt på undervåningen och kände en viss rök doft. Men kunde inte hitta källan.
Efter en liten stund lokaliserar vi röken från vindsförrådet på övervåningen.
R vill ringa brandkåren, jag tycker det är överdrivet. Larmet har ju inte gått.

-hur tänker du, tror du jag kan slappna av då min dotter är hemma?! Jag ringer!
-äh ok.

Nu började det att bli osigt.. hjälp :(
BK vill efter samtalet skicka en patrull då vi själva inte förstår vart röken kommer ifrån.
Vipps så stod dom i hallen. "stora, ståtliga och snygga herrar i hängsel byxor"
Dom letar med kamera, skickar upp en kranbil på taket. Ringer värden. Men hittar nada. Efter drygt 30 min kommer källan fram. Den ny inflyttade familjen på plan 2 har försökt att elda i öppna spisen. Gick så där. Nu har alla i huset fått bastning att elda i öppna spisen. Tack för den!

Så slutet gott, allting gott! Förutom att det fortfarande doftar rök i vårt hem. Samt att vissa saker är brandskadade :(

Ps.. varför vill man elda inne då det var 20 + ute? Så kallade tropiska nätter. Brandkårens svar: Ja alla har vi olika "referens ramar"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna