tisdag 12 juni 2012

Fotbolls em!

Pappi hade tur och fick åka iväg med grabbarna till Ukraina.
Han var som ett litet barn på julafton kvällen innan dom for. Så kul att se honom.
Jag precis som honom älskar oxå fotboll och ha hunnit med två mästerskap. Så nu var det helt enkelt pappis tur.
Och enligt hans mess så verkar han ha det bäst.. gott sällskap, värme (30grader) och jippon med Swedish camp.
Ja kanske en vinst hade varit pricken över I:t. Men man får minsann inte glömma det vi säger till våra barn då de spelar.
Vi gör det för att det är kul. Att fotbollen är ett spel. En LEK! :) Haha!

Eftersom pappi varit utomlands mer än 24h innebär det pressie! Tjoho.. undrar vad jag får! Älskar vår lilla regel!

3 kommentarer:

  1. Hej, har tänkt kommentera flera dagar i rad men läser från mobilen och då är det så krångligt.. :)
    Läste om Skruttfias syn.. Jag förstår att du är orolig det skulle jag oxå vara. Jag håller tummarna för att det "bara" är närsynthet. Har ni misstänkt att hon ser illa? Eller kom det lite som en överraskning? Jag blev iaf förvånad för när du skriver om henne gör ju Miriam precis det hon ska! :)
    Kram till dig och till Miriam.

    SvaraRadera
  2. Anna;
    Jag har misstänkt att hon ser illa en längre tid då man måste locka fram "svars smilet"
    Det kommer inte av sig själv av att vi tittar på varandra.

    Men läkarna har hela tiden sagt "att eftersom hon skrattar och ler" så är det bara en annan form av leende.Alla barn är olika.
    Men min mage har sagt annat. Så skam den som den sig!
    Så på sista kontrollen höll läkarna med mig!Skruttfia följer inte med blicken, hon ser inte föremål på nära avstånd.
    Så nu är remissen i rullning.

    Så klart att det känns jätte jobbigt eftersom jag ser mitt barn skratta och jollra med hela ansiktet.Men djupet i våra blickar möts inte. Det är som att hon ser förbi oss.
    Hon ler idag, eftersom hon hör våra röster och känner vår kropps kontakt.

    Är det så att hon är närsynt fixar läkarna det med ny lins. Är hon synskadad "blind" ja då får jag ytterligare en prövning.
    Men som psykologen samt min väninna sagt. "Vi får inte mer på våra axlar än vi klarar att behärska"

    Så JA.. blir hon blind kommer jag slåss, för att det skall bli bäst på dagis, fritids aktiviteter mm. Klart att min Skruttfia skall ha näst intill samma förutsättningar som alla andra solskensbarn, än om det är från en mörkare vy :)

    Gud vad jag ÄLSKAR min "unge"

    SvaraRadera
  3. Jag blir alldeles tårögd nu när jag läser ditt svar. Det genomsyras av sån otrolig kärlek! Lejonmamma är bara förnamnet! :)

    Alla önskar vi det bästa till våra barn och jag är övertygad om att du kommer att se till att Miriam får det hon förtjänar, det absolut bästa!

    Visst är det väl så att man får de bördor man kan bära, men måste vissa människor utmanas mer än andra hela tiden?

    Kram på dig och Miriam.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna