torsdag 8 augusti 2013

Vad hände?!

Long time.. no seen!
Sommaren har gått, nja den är ju inte över än. Men för min del tog den en hastig vändning! Mitt sommarlov är nu avklarat! Och jag skall inte längre vara mammaledig, jag skall heller inte studera. Utan jag skall jobba!

Till en början så for jag Rickard och Skruttfia på en dryg månads äventyr till varmare breddgrader. Närmare bestämt Thailand!
Vi hann med att  bo på 6 olika hotell och lika många orter.
Reser man på sommaren får man ju räkan med en och annan skur! Då monsun regn kan hägra en här och en där.  Men tjoho, vi hade tur. Endast 2 dagar med inne sitta väder och då höll det sig till halv dagar. Men visst efter så många dagar med stekande sol är det nästan skönt att få en orsak att få ligga inne!
Som vi njöt! Redan på Arlanda visade Skruttfia sig rätta jag. Inte ett enda pip på hela flyg rutten. Så duktig! Inte ens då hon råkade lägga en pizza lite fint på flygstolen grät hon. Jag tror att jag och R var lite över ambitiösa gällande hennes mellis, middag och natta välling!
Summa av hela resan var att fick en massa tid för varandra. Skruttfia hamnade i ngn form av utvecklings stege. Det hände så mycket med henne medans vi var borta. Jag tror delvis att det berodde på att jag och R hade en sådan lättsam inställning till vardagen.
Längtar redan till nästa tripp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna