fredag 9 augusti 2013

Första veckan gjord!


Jobbat mina första dagar på jobbet!
Hade ju tur och fick kort vecka! Tisdag till fredag!
Tisdagen var väl så här i efter hand ganska mjuk.. en massa hälsande och presentationer hit och dit på olika avdelningar! Ute lunch på en uteservering.
Onsdag morgon började med en kaffe i solen på terrassen tillsammans med chefen, sen ett givande möte divisions chefen, blev taggad och sen small det! Korvstoppning. Somnade kl 20.30!
Torsdag var ren utbildning tillsammans med Minna och jag ville efter lunch gå till chefen och säga att ”ni valde fel kandidat” jag kommer ALDRIG greja detta! Dock på  em kändes  det  ”OK” det känns lite bättre  nu! Det kanske kommer gå bra.
Fredag morgon började med gem avdelnings frukost! Repan kommer upp och dukar varje fredag med en massa gott. (Tydligen så är det också frukost seminarium för hela bygget varannan vecka.) Yummie! Och mysigt  med glada kollegor och grym utsikt över Liljeholms bron. Dagen har precis börjat och jag börjar känna lite grann att  jag är med gamet.. litta iaf J

Vad är då den stora skillnaden från min förra tjänst.
Då var jag ren ekonomi ass med uppdrag som lev, kundreskontra och viss avstämning.
Planen på detta bygge var att jobba som controller ass. Men en av avdelningens controller på avdelning har blivit sjukskriven på pga svår graviditet och kommer inte tebax. Höger vänster om. Jag fick nu chansen med rätt stöttning ta över en annans controllers projekt helt själv.
Förbifarten vid Kungens Kurva.
Ett ekonomiskt projekt som löper till 2014/2015 med en nätt summa på 165 miljoner. Hjääääääälp! Jag sitter nu och skapar fakturor på 13,14 miljoner i månaden, håller koll på nyckeltal och flöden. Index, kostnad, intäkt, utlägg mm. Va fasiken.. sitter och sitter, jag är mitt uppe i upplärningen. Min chef är förstående hoppas att alla ingenjörer och under konsluter är detsamma. Förmodligen inte!
Men jag hoppas att jag om ett halv är kan sitta och skratta åt detta inlägg! Och att min väg som controller assistent löper på flytande!
Det kommer bli många svettiga månader. Men ett lönelyft på 7 tusen mer är en god sporre. Och klarar jag denna biff som kommer lönelyftet ha ökat i feb på totalt 10 tusen J
Var jag så dåligt underbetald innan, ja det var jag. Men å andra sidan krävs det en helt annan disciplin, noggrannhet och engagemang på denna tjänst!  Och det i sig kräver sin rätta lön!

Just nu happy, men ack så rädd! J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna