fredag 3 september 2010

Tar det aldrig slut!


Klumpighet nr:

2) på torsdagar kör vi soppa och pannkaks hemma på Råsis.. För några månader sedan var det 8 av 10ggr Felix Gulasch soppa. Men idag nykär och en kärlek som äter med oss nästan alla måltider är det plötsligt kul att vara i köket igen. Så igår skulle jag göra kyckling soppa.. Kärleken kommer hem, lyfter lite på locken. – mm vad gott det luktar., mm vad skall det bli.. jag tiger.. –en hemlis, spännande  Medans han hoppar in i duschen för att tvätta av sig sin golf svett skall jag bara styra ihop det sista.
Tar fram mixern.. fyller den med innehållet från den ena kastrullen, vatten, lök, chili, svamp, kyckling mm. Vrider på.. MEN VD I H-VETE!!! Jag har mig själv och hela köket ned dränkt med sopp mix.. på golvet, köks bänken, över den rena disken kärleken diskade på morgon kvisten. Minstingen kommer in och säger att det ser ut som spya..
Och det gör det.. sönder hackade kyckling och genomskinlig vätska. I skallen panik tänker jag på Rickards sista ord.. –mmm, vad gott det ser ut! Hm men inte nu! Kevin hjälp mig nu.. –ja om du ändrar tonen.. – för fxxxxx. Hm snälla kevin kan du hjälpa mig.. NU!!!!

Får ihop det mesta, hinner reda av med crème fraiche.. sopp helvxxxx skär sig.. det luktar gott men ser för jäkligt ut. –den som vill får äta , den som inte vill slipper!
Men kärleken är bara för snäll, han tömmer hela kastrullen medans han säger –jätte jätte gott älsklingen.
I vanliga fall äter han alldeles för många pannkakor.. men han är kräsen. Så hur var det egentligen.. kan jag misslyckats med båda. Så att han hellre åt soppan som ingen ville ha, eller flydde han pannkakorna som han alltid hyllat så högt. Hurusom haver alla vrt mätta. Till med vovva som fick kyckling soppa med chili taste. Japp hon slicka rent skålen utan att klaga. Alltid lika kul att bjuda henne på middag, hon är en trogen matgäst!

Visst är det underbart att känna att man lever!