fredag 3 september 2010

Klumpfia är jag ju känd för att vara.. Iaf av dem på jobbet.


Så igår så hände det igen.
1)
Jag och Helen skulle bara handla lite snabbt på Ica… lyckades få tag på en ledig kassa. Jag hade vrt lite smart och plockat på mig 10 kr varor, men för dessa krävs ju ett ICA kort.. hmm letar förbrilt.. Men kortet var borta. Nåja jag får be H om hjälp och dra sitt kort. Den icke befintliga kön består plötsligt av både en och två personer.. hjääälp!
Nu till betalningen med mitt visa kort.. Vilket kort!
Nej nej, panik.. Det bara måste vara här någonstans. Kassörskan ber mig ta det easy.. mm lr hur. Kassa kön är jätte låååååång!
Kortet är borta och det slutar med att H får borga ut mig och betala mina 61kr. Så PINSAMT!
På vägen ut och under min beklagning med svettig panna, kommer Ica tjejen lunkandes efter. –vad hette du? –Anna???? –då är detta ditt kort! Taaaaaaaaaaaaaaack! Vilken lycka.. jag måste inte längre spärra kortet och jag kan återbetala H på studs. Me happy again!