torsdag 5 juli 2012

Sõva

Jag försöker få min älskade Skruttfia att sova.
Hon ligger på min mage som alltid och jag sjunger hela registret av visor.
Hon gillar det, så fort jag börjar ta ton så tystnar hon och lyssnar och slutligen så somnar hon in.

Men idag.. då är det en liten tös som bröstar upp sig på sina små armar, tittar på mig och LER!
ÄLSKADE UNGE! SÅ GO HON ÄR.
Inte kan man motstå henne.

Detta upprepar hon flera ggr.
Jag testar henne och slutar sjunga, å japp två stora bruna ögon kikar upp mot mig.
Vi byter hon och jag.. hon ger bort ett smile och jag ger bort en puss.
Leken upprepas ett flertal ggr. Skruttfia har jätte kul likaså jag.

Men nu så, ligger hon på bröstet och har somnat in. Ska strax förflytta henne till sängen.
Jag drar mina fingrar genom hennes hår och reflekterar tebax på vår lek.
Tänk att hon redan är så medvetet med.
Vi leker min dotter och jag.
Det är lycka.
Och flera stunder kommer det bli!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna