torsdag 5 juli 2012

Magknip

Miriam gråter. Jag gråter. Viken soppa.
Skruttfia har fått magknip. Hon är jätte hård i magen.
Efter midsommar började hon rata flaskan och framför allt ersättningen. Jag ammar fortfarande så ersättning är ett komplement till de dagar hon varit dålig på att äta. Men det var bara säga by by och säga Hello till fler grötmål.
Skruttfia gillar gröt och att få  maten på sked.
Men till gröt måste man ju få i sig vatten. Det hade då varit enkelt med flaskan. Men tji fick vi.. ingen flaska lr napp fungerar längre.
Till en början fick vi då skeda i henne vätska men nu kör vi med pipmugg oxå. Det gillar hon.
"So far so good"

Men på Ica i LillPite hade dom inte mjölkfri gröt från det märket vi kör med.
Fxx!
Så stackars liten som hon reagerat på den nya sorten. Hennes bajs är som harkulor. Hon har i stort sett gråtit av och till hela dagen. Samt att jag och pappi fått hjälpa henne på traven med både tops och vasselin.
Men nu idag på em kom katrinplommon bomben. Vilken lättnad.
Detta kommer aldrig att få ske igen.

Jag har ju sen vi börjat med gröt mixat ihop egen pure av katrinplommon. Så hon har fått en sked var dag i samband med D-dropparna.
Men nu kommer hon få skedar flera ggr om dagen, iaf så länge tills vi får fatt på hennes vanliga gröt. Och att magen är stabil igen.
Gjorde en slät och fin mix idag av plommon och päron. Mumma sa Skruttfia.
Så nu klarar vi oss förhoppningsvis från jobbiga magknip.

Älskade dotter du var idag så duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna