söndag 8 juli 2012

God morgon

Jag ligger vaken igen. Medans dotter och sambo sover.
Skruttfia har feber och vi ligger tillsammans i en 1.20 cm säng.
Det underlättar att man gillar att ligga nära. För det är varmt.
Just för stunden är jag uppe och beundrar utsikten. Men kan ju erkänna att det inte var den som lockade upp mig.
Nej, jag är uppe och hoppar omkring ihopp om att döda alla myggen. Ett krig jag aldrig kommer vinna.

Varför skulle jag som är allergisk mot myggbett hitta en norrlänning.
En norrlandskille som älskar skogen och inte bekommer sig av myggen. De som föds med norrländskt blod måste fått myggskydd i fosterstadiet.
Jag som kommer från moskiternas land klarar inte ett stick utan att få mygg svullnader stora som chokladbollar.
Då vi var iväg till Malaysia fick jag åka till sjukhuset och få antibiotika intraviöst mot sandflugorna. Då förstår man min myggrädsla.

Nej, nästa sommar bojkottar jag denna typen av skogresa. Ser fram emot sol, bad och himmelska drinkar någonstans vid medelhavet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna