söndag 19 december 2010

4:e Advent...

Och jag är nästan i hamn.. pepparkakorna är nygräddade, lussekatterna likaså. Choklad bollarna är rullade, knäcken är kokad och granen står prydd.
Yippie!
Hade tänkt att jobba även idag.. har massor att ta igen. Men familjen och jul myset kom före.. Vi lever ju bara en gång!
Så väl inne i duschen i morse så styrde jag om, och övertalde barnen å Rickard att vi skulle inta 4:e advenst jul frukost på Park Inn i Solna. Tog ca en minut! Sagt och gjort, med lite stress så hannn vi precis innan stängning 11.30 =))
Och det var så mysigt och GOTT!
Vi kunde inte fått en bättre start på dagen! Bara mysa allihopa tillsammans! Me löve!
Efteråt inhandlades de sista klapparna då vi ändå var i Solna centrum.
Dock så byttes pulka åkningen till en promenad på Gärdet.. å det vara bara råttans uppförnade samt en lussekat som fattades till vårt med havda kaffe i snöyrvädret för att det skulle vrt suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper bra!

Väl hemma igen så sattes ytterligare ett omkok med högrev på spisen medans Rickards knäck brändes vid och mitt pepparkakshus vart snett och dant..
Men frysen fylldes med brandgula (4pkt saffran) lussekatter och pepparkakshjärtan, kokostoppar samt grymt goda chokladbollar.
Barnen och Rickard klädde den fina granen.. kungsgranen som kom med en bonus.. ett litet fågelbo. Måtte stackarna ha flytt Svea till värmen redan =( Så att dom stackarna mitt i vintern inte vrt bostads lösa.

Så äntligen här hemma på Råsis så luktar det nu.. JUL. Och alla tomte nissarna, julbocken paketen är på plats! Vad kan man mer begära, 4 dagar före jul!? Jo jag vet.. Kärlek till nära och kära!
Posted by Picasa