onsdag 30 juni 2010

På fyra hjul..

Ända sen jag var liten har jag älskat att åka bil. Det började på det glada 70 talet.. Ja då var det inte så noga med ngt bälte bak i bilen.

Min far är ju ifrån skåne. Så varje lov och högtider har vi spenderat i Billinge, Saxtorp samt de senaste åren nere i Höör. Då vi var riktigt små, låg jag och mina systrar ner bäddade i bakluckan med madrass och filt. Pappa sa natti natti och körde oss ut från stor staden. Ibl kunde man vakna upp, sätta sig lite yrvaket upp i mitten och säga "hej" och sedan sitta och kika på alla bilarna i mörkret. Bara pappa och jag. Vår alldeles egena mys stund. Och man kunde aldrig veta vad pappa hade förberett med. Men oftast så var det festis och godis. Men även macka med choklad kunna finnas ned packat.

Nu har jag precis vart nere i Skåne.. Lämnat råttan till min far. Jag har ingen som kan passa henne då barnen är borta. Skåneresan som vart grymt mysig. Matstopp på Nyköpings bro.. godis, tidning, ljudbok och trevligt sällskap. Jag kunde inte haft det bättre.. jo kanske lite mera sömn =))

Nu är det snart dags igen..

Jag har turen att få med mig världens bästa chaffis. Jag och Rickard skall fara ner nästa torsdag. Min lilla älskade råtta skall hem igen. Hoppas på det bästa bil myset.. har jag tur får även jag sitta bakom ratten ngn mil.. Annars så gör jag som jag alltid gör somnaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar! Jag hinner ju knappt utan för tullarna innan man hör mig snusa =))

Men även om jag sover.. så njuter hela jag! Att färdas på fyra hjul med ngn man är trygg med och bara kan vara, är grymt! Att det får vara tyst i bilen.. inga pinsamma minuter lr kanske mer att den som åker med mig står ut med mitt babbel. Babbel och åter babbel.

Har vi tur och vädret tilllåter, och det inte är för dyrt så kanske vi kan styra upp en litet golfstopp. Jag har ju nästan nästan tagit grönt kort med Linkan.. ja han är klar, bara jag kvar nu! Så varje spel tillfälle som ges är guld värda! Så se opp, titta bak i spegeln för om bara några dagar kommer jag att färdas på 4 hjul söder ut! Å h vem vet.. kanske är det jag, en brassetjej med brett smile i en röd bil som kör om just dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna