fredag 11 juni 2010

11 juni

Min jobb kompis Anna fick idag en minnes flashback om sin student för ex antal år sen. Och jag kan ju inte vara sämre.. På dagen idag, men närmare 19940611 alltså för 16 år sedan stod jag som sommar brud. Ett juni bröllop.

Crème vit klänning, slöja och tärnor i gult.´Dagarna innan hade regnet stått som spön i backen. Men på vår dag så sken solen.

Som alltid så är det litta som går snett, ja vad säger man, under själv fototagningen går min bukett sönder.. ja ni vet när man äter en Tip top och kulan liksom faller av. Där låg alltså min överdel av buketten på golvet. Panik.. men blomsterbutiken var öppen och dom han att justera den.Annars kan jag nog inte säga att det vrt mer tok den dagen..Om man inte räknar med att mans folket valde att bada i polen.. –hoppa i Anna! Som om jag skulle med klänning och allt.

Jag har gråtit tre ggr i mitt liv utan att vara ledsen. Och där jag inte kunnat styra över tårarna. På mitt bröllop och när mina söner kommit till världen. När vi klev ut på kyrkotrappan och möttes av våra vänner så bara rann det ner för mina kinder.

Jag och Fredrik hade en toppen dag med familj och vänner. Jag var mäkta stolt, jag fick gifta mig med mannen jag älskade och hade samtidigt våra vänner och släkt omkring oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna