torsdag 11 mars 2010

Avräknings nota från jusristen kanske är på G!

I morse hade jag fått ett mail ifrån mitt käre X Fredrik.. där han i sitt mail ger upp vår långa fajt. Bodelning samt underhålls tvist. Så kanske nu efter snart 6 års kämpande kan jag äntilgen byta mitt hem till ngt mindre och billigare. Börja om mitt liv på en ny kula!
Men jag ropar inte hej, denna gånegn skall jag ha saker på papper.. Fredriks uppsägning, samt löfte om att han skall vara med och betala så länge båda barnen bor hemma, pluggar och ännu inte börjat jobba. Lite fin justering!

Han hävdar att det beror på att han "känner" Jag tror dock att det är hans nya fru Maria ( en av mina före detta bästa vänninnor) som inte klarar av detta längre. Hon vill ha kontroll. Och jag får inte längre ta del av F vardag/familj.

Anna

Jag har efter mer an 5 års tjafs om pengar, skulder, bodelning och lägenheter kommit fram till slutsatsen att vi aldrig kommer att lösa detta.
Jag har tvingats inse att du inte har ( och förmodligen aldrig haft ) för avsikt att hålla din del av vårt muntliga avtal.

Jag har kommit till slutsatsen att all denna negativet och eviga ”pajkastning” påverkat mig som person såpass mycket att det i slutändan gått ut över dom jag älskar.

Därför har jag beslutat mig för att lägga ner allt !!
Du kan behålla lägenheten och pengarna du är skyldig mig.
Jag har meddelat min advokat att vår juridiska process är avslutad och lägger ner detta en gång för alla.

Det enda jag vill ha tillbaka är hälften av våra fotografier.

Fortsättningsviss så kommer vår dialog endast handla om Alexander och Kevin.
Lyckligtvis är pojkarna såpass vuxna så den dialogen kommer vi kunna minimera till det absolut nödvändigaste och praktiska.
Du får sedan Sep 2009 underhåll samt 100% av barnbidraget.
Detta skall enligt försäkringskassan täcka min del av våra söners kostnader tills dess att dom fyllt 18 år.
Jag kommer att göra separata insättningar på deras privata konton som skall ge dom möjligheten till en bättre och högre levnadsstandard.

Jag hoppas att detta beslut skall hjälpa dig att släppa allt agg, bitterhet och hämndbegär du har mot mig.
Anna, du får tycka precis vad du vill om mig, det rätten har du efter mer än decenniums äktenskap tillsammans med mig förtjänat !

MEN våra söner har rätt till sin egen åsikt om sin far.
Jag ber dig därför att sluta fylla deras huvud med ”din version ”
Dom är vuxna nog att förstå och dra sina egna slutsatser och därefter bilda sina egna åsikter.

Jag väljer att skicka detta brev till alla som har blivit indragna i denna eviga strid.
Jag vill be Er om ursäkt for allt brak som detta har skapat.

Framförallt vill jag be om ursäkt till våra två söner.
Förlåt Alexander och Kevin !! Ni är helt oskylda men dom som fått lida mest !! "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna