lördag 16 februari 2013

Playdate

I fredags hade jag och Skruttfia bjudit in våra Neo kompisar.
Våra premisar som legat som kuvös grannar och vägg i vägg på samvården.
Lite häftigt att det nu är full fart på våra små.

Det vart fullt hus.
Malin och Matias kom med minstingen (yngst) Elliot.
Julchen och Anders kom med Jonathan. Diddi och Johan kom med biffen Ville (äldst). Noppi kom Andreas. Och Isabel kom med Filippa. Bara Totti bröderna som uteblev.

Vilken utveckling som skett!
Och vikt och längd hör verkligen inte ihop med motoriken och deras jag idag.
Den som lämnade Neo som biff var den som hade det mest jobbigt med vikt och kräkningar idag (reflux)
Den som hade kommit längst motoriskt i somras var inte den som låg först i utveckling nu.
Och vissa av barnen som krålat länge stämde inte ihop med Skruttfia kryp historik.
Skruttfia började med att skjuta sig på rygg i höstas. Sen började hon rulla innan jul, sen bytte hon till kråla/häva sig fram i ca 3 v. Å vips så kunde hon krypa på knäna.
Jämfört med Jonathan som ålade i drygt 3 mån innan krypet.

Men det viktiga med alla barn är ju att barnet är nyfiket och utvecklas.
Det är ju två tjejer med i gruppen och lite roligt så är det Mirris och Filippa som kommit längst på den mentala biten. Men tjejer brukar ligga före många killar.

Jag kan inte beskriva det lugn som finns inom mig nu.
Visst Skruttfia är fortfarande synskadad. Men ser så mycket bättre.
Men hon tar sig över trösklar och hinder på vägen trots synskadan.För hon är envis och orädd.

Lycka är bla när ens barn sitter på golvet bland andra barn och tar sig fram på egen hand till just mig.
Till mig för att jag är mamma och tryggheten.

Vi lekte, sen bjöds det på lunch, kaffe och hembakt sockerkaka.
Dom kom vid 10 tiden och sista gick inte förrän halv 3.
Så det blev en lång dag.

Jag är så tacksam och glad för vår mamma grupp. Den betyder ngt extra!
Så klart trivs jag i Bvc mamma gruppen där jag träffar 3 mysiga mammor med sina gulliga barn Theo, Elly och Mira.
Men Neo gruppen har ngt osynligt band och jag tror att vi kommer ha ngn form av kontakt i många år till.

Tulpaner fick jag av Isabel och Diddi!
Så fint och lyxigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna