onsdag 6 februari 2013

En prematurs måltid

All matning gällande Skruttfia har gått upp och ner sen Neo.
Allt från att hon åt för lite. Kräktes moders mjölk för att hon var full.
Till att spy av små bitar i maten. Jätte vanligt vid premisar.
Det kommer vanligt vis från att deras halsar blivit retade vid upprepad intubering.

Skruttfia har ju pendlat högt och lågt. Och nu har vi varit inne i en bra period. Där vi kunnat experimentera.
Men så idag matar jag henne med köpe mat.. Tänker flera ggr hur duktig hon är. För det är ju lite större bitar i.
Vi är nästan klara. Det är bara lite skrap kvar på botten. Å jag har ngt tix att alltid få i henne ALLT!
Så plötsligt hör jag det så vanliga ljudet.. Skruttfia blir knallröd och näsan rinner. Hinner precis fram mina händer innan spyan kommer.  Det är inte bara lite som kommer. UTAN ALLT!!!
Fan oxå!
Skruttfia säger inte ett pip. Hon är så duktig vår tjej.

Bara börja om från början!
Irriterande men jag får se det att hon fick öva lite iaf!

Nu har hon fått i sig en flaska välling istället och är nöjd, glad och mätt!
Nya tag imorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna