lördag 23 februari 2013

Kortvasan

Jag Joulianne Lisa och Susanne övernattade i Nikolajskolan efter en god indisk middag i byn.

Efter vår 5* natt vistelse ( ligg underlag och sovsäck) började fredags morgonen med grym frukost buffe innan vi tog oss till starten.

Ica mössan på!
Lite halv stressigt strax innan starten men sen var vi i spåret och på G!
Redan efter ett par km undrade jag varför jag dragits in i detta.
Att jag varit så galet dum och tackat ja till detta under en tjejmiddag med fniss och rödvin.

Men väl i spåret fanns ingen återvändo.
Så jag kämpade på!
Nu efteråt så är jag grymt nöjd med min insats.
Jag hade ett mål. Komma i MÅL! Och tid under 5 h var bonus.

Men den bästa bonusen kom då jag hade min blåbärs dricka paus i Hökberg. För mitt i allt kaos ropar Rickard och Skruttfia på mig.
Så efter lite gos, pussar och pepp talk skidade jag på igen!

På upploppet hejdade Rickard och Skruttfia åter på mig.
Väl i MÅL frågade han mig varför jag inte sett glad ut.
Va f@#%%&!
Kämpa själv!
Kroppen värker vill bara vila.

Nu efteråt och dagen efter så kan jag nog känna mig lite peppad att slå min tid nästa år.
Måste först bara träna lite nedförs backe så jag inte behöver stå på huvud och ändan igen.
Min väninna tog ut sig helt och spydde efter loppet. Men blev dock 2min bättre än förra årets lopp!
Sååå tävlings peppad är jag nog inte! :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna