måndag 1 april 2013

Trappan

Ja utvecklings trappan. Jag önska jag kunde göra ett utvecklings diagram likt vikt och längd.
Det skulle vara så kul att se stegen.
Nu sen 2 mån tebax går stegen spikrakt upp.
Det händer ngt varje dag!

Just nu:

* hittat rösten ( som hon pratar på högt och varierande skrik. Samt ord. Tack tack, hej, hej då, hem, hemma, kaffe mm.

* går med en säkrare självkänsla runt möblerna. Och ställer sig mot mig för att sedan gå vidare själv.

* knatar med gå stolen.
Från början ställde vi henne där. Nu kryper hon fram, reser sig och går iväg.

* sätter sig ner
Finns fortfarande vissa höjder hon blir mer rädd för. Typ matstolen, men soffkanten och bordet inga problem.

* äta bitar utan att spy. Gnager idag på äpple och äter hel banan.

Hon är så himla duktig! Glad och positiv. Och nyfiken!
Så stolt att jag spricker!
För 17 månader sen var hon 32 cm kort och 740 g lätt! Hon kämpade för sitt liv, minut för minut, timme för timme, dag för dag, månad för månad! Och hon kämpar fortfarande!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna