fredag 7 december 2012

Irriterande

Jag är nog på "grin humör" idag!

Stötte på en Öpnnis mamma på bussen.
-visst hade ditt barn svår att se.
-ja det stämmer
-är hon blind?
-nej, men hon klassas som gravt synskadad
-men det måste vara INTRESSANT att lära sig kommunicera på ett annat sätt med sitt barn?
-NEJ! Hade jag kunnat valt ett normalt seende barn hade jag tagit det!
-aaa förstår vad du menar min son är 5mån och vänder sig inte än.
...suck...

fast å andra sidan så försökte andra att lugna mig när jag själv kände att ngt var fel!
En mammas oro oavsett fullgånget lr prematur kommer nog alltid att finnas där tills hjärtat sagt att allt är ok och barnet vuxit på och utvecklats till en stor å självständig individ.
Vi är alla mammor lr pappor men ibland på olika villkor och erfarenheter!

3 kommentarer:

  1. Mäh, vilken konstig människa, vissa kan bara inte tänka innan de öppnar munnen.. Hoppas allt är bra med er och att din mjölkstockning ger med sig, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack för din omtanke Sola.
      Japp nu är jag fri smärtan i bröstet. Så skönt!

      Vi måste ses snart. Annars blir Isabels present för liten :)
      Kramis

      Radera
  2. Vad skönt att det gett med sig :) Ja, det måste vi, jag vill ju verkligen träffa din söta prinsessa också, ser så himla go ut på alla bilderna :) kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna