onsdag 20 juli 2011

Svinalängorna en djup och mörk film!




Igår kväll satt jag, Rickard och älskade Kevin och kikad på en dvd film. Det vart Svinalängorna.
Absolut så säger jag att det är en bra film. Men den tilltalde inte mig igår. Gravid, hormon känslig och oro för alla barn.
Filmen är djup, svart och skärande. Jag har aldrig behövt att uppleva ngt liknande. Men jag känner för de barn samt familjer som har detta i sin vardag.
Men filmen ger ändå ett budskap att kanske man skall tänka till en eller två ggr. På hur ens nära och kära har det. Man kanske inte alltid skall ge bort sprit och vin som gåvor. Även om det alltid är den andres vuxna ansvar.

Efter filmen vrt det lite röjt hemma för att sedan stupa i säng. Firar med att jag soooov hela natten utan kiss paus samt hemska mardrömmar.