torsdag 24 oktober 2013

Dagarna springer ifrån en!

Nästa vecka har jag jobbat i nästan 3 månader!
Det är otroligt så snabbt tiden gått!
Jag storm trivs med mitt liv! Känner att jag just peakar uppåt!

Underbara barn, en underbar sambo, underbara vänner, grym arbetsgivare!

Underbara barn:
Mina två söner Alexander och Kevin är duktiga och båda har idag sällskap!
Alexander är förlovad med Mikaela och Kevin är tillsammans med Emelie!
Titeln ”svärmor börjar ta sin form! Inser att Maja kanske inte hade det så lätt alla gånger!
Det är en sak att älska sina egna barn men att älska och ta in andras och låta dem vara en i familjen är ngt annat!
Nu har jag haft en väldans tur med båda ”styvdöttrarna” Båda är varma mjuka och kärleksfulla. Men de är tonåringar. Kanske lite bortskämda och krävande 
Vem ansvar är det att klaga på att saker inte är på sin plats eller att köksbordet blir undanplockat och avtorkat efter att ungdomarna hängt där!? Skall jag säga till ”henne” eller är det sönernas plikt!
Lilla Skruttfia har börjat att anpassa sig bra på dagis. Och vi börjar känna oss trygga med att hon är där!
För ngn vecka sedan fick hon en liten rullator som hon skall använda utomhus där det visat sig att hon är lite vingligare!
Sedan har vi fått hämta ut en hjälm från Rhb då Skruttfia har börjat gå själv i tid och otid. Lite vingligt i mellanåt och vi är livrädda för att hon skall slå sig och skada hjärnan!
Annars pratar hon på för fullt! Överlag så är det nog 4-5 ords meningar hon kör med nu! Sen att hon kan så komplicerade ord, vart får hon allt ifrån!? Läste på nätet vad barn mellan 2-3 kan. Och hon pricka in alla fyra punkter! Stolt mamma till 3!
http://www.1177.se/Tema/Barn-och-foraldrar/Vaxa-och-utvecklas/Sma-barn-1-5-ar/Barnets-utveckling-2-3-ar/
• använda meningar med tre till sex ord
• använda rätt ordföljd och pronomen som jag, mig, du, vi, de
• förstå en mening med två-tre uppmaningar som "Gå till ditt rum och hämta nallen och brandbilen".
• förstå skillnaden mellan på, i, under och över.


en underbar sambo:
Utan min R hade jag aldrig klarat denna första kritiska period efter att jag börjat jobba igen.
Han ställer upp i tid och otid. Han hämtar och han lämnar på dagis. Han ger Skruttfia middag innan jag kommer hem. Hon äter tidigt, eller nja vad är tidigt? Men Skruttfia äter iaf kl 17 och jag slutar 17.
Men nu under denna vecka känner jag mig lite mer hemma i min jobbroll och känner att jag kan vara med i vardagen igen. Så denna vecka har bara jag hämtat! Vi har flyttat fram Skruttfias mål en halvtimme så har vi alla tre kunnat äta ihop! Livskvalitet!
Idag fyllde R år. Hela 33 år! Sakta men säkert kommer han ikapp mig!

underbara vänner:
Har helt undrbara vänner som valt att stå kvar vid min sida trots att jag haft mindre tid för dem nu då jag jobbar igen! Klart att familjen kommer först och med en liten 2 åring där hemma så blir tiderna och aktiviteterna mer styrda!


grym arbetsgivare:
Jag har nu suttit på mim plats i snart 3 månader! Tjänsten blir bara roligare för vardag som går!
Jag har insett att jag har utvecklats! Lärt mig enormt mycket!
Förra fredagen fick jag frågan! – Anna, hur känner du över att stanna kvar hos oss!
– yehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Klart jag vill!
Vad jobbar jag då med!?
Jo idag är jag projekt ekonom. Det innebär att jag har hand om en stor underkonsult till min arbetsgivare där jag ser över deras fakturering, budget och prognos!
I min tjänst får jag styra och leda ekonomiska arbetet framåt! Uppdatera projektledaren med ekonomiskt status. Riskreservera mm. Det gör att jag i min tjänst träffar mycket människor dagligen. Sitter i möten och är lite av spindeln i nätet!
Dom som känner mig väl förstår att just den rollen är super duper för mig som är en pratkvarn som syns och hörs!
Jag fick ju en ett löne ök på ca 10´. Ibland så undrar jag hur den här chansen dök upp och varför just jag! Jag har fått veta att i efterhand att de gick främst på personlighet och förmågan att passa in i rollen kontra vad jag har för Universitets utbildning! Jag nada!
Min två närmaste kollegor är båda civilekonomer och jag kan ta mycket lärdom av dem! När jag känner att jag är lite mera i hamn så skall jag fortsätta att assistera min chef som är controller chef. Så min mål bild tillsammans med chefen är att inom 2 år självständigt klara av att jobba som businesscontroller.
I förra veckan hade vi en liten AW i kontorets matsal. För en stund så blev det en tysk oktoberfest. Grymt trevligt och mycket vin blev det. Men redan kl halv nio smet jag hem till familjen! Sen har jag hunnit med att vara på tjejmiddag hos en kollega, dunder gott och super mysigt! Lyxen att söner som kan köra, är att Kevin kom och hämtade lilla mamsen! Och nu i dagarna fick jag veta att jag fått plats på årets skidresa. Endast 126 plaster och vi är dryga 300 personer i huset. Ingen kick off! Utan förteget står för en den stora merparten, själv betalar man momsen och liftkort. Resten, stuga, mat, bussresa, evenemang ingår!

Företagets målbild! Mål
- Alla deltagare lär känna minst 5 nya medarbetare
- Alla deltagare lär känna minst 2 ny medarbetare från ett annat kontor
- Alla divisioner och stab ska vara representerade på resan

Kan jag säga mer. Jag har en arbetsgivare i tiden! En som bryr sig om oss på golvet! Me like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna