onsdag 8 maj 2013

Rhb mätning

Rhb var på hembesök.
Jag hade ingen koll!
Hade förvisso bokat in det i kalendern men med ett frågetecken?
Plötsligt så ringde det på mb. Dörrkod?
Svärmor i köket. Svärfar endast klädd i kalsipper.
Hela övervåningen ett enda bomnedslag!
Fem trappor upp! Jag sprang som en toka, röjde det värsta! Hann till och med klistra på välkomna smilet!

Nåväl dom lekte och mätte dom  Skruttfia.
Vinkel verktyg och måttband.Mindre roligt tyckte tösen min. Mätningen kommer tydligen göras 1 ggr per halvåret.
För att senare kunna förutse och förebygga att hon blir stel i musklerna.

Det är ju hennes högra sida som släpar. Och framför allt stelhet i höger fot/ben. Tydlig skillnad från ca tillgången tid.
Nu fick vi veta att skillnaden var marginell.
Lycka!

Ibland önskar jag för min egen oro att jag kunde få kika in i en framtidsbubbla!
I min värld så ser jag bara en massa hinder och handikapp men kanske att Skruttfia springer på en sommaräng i framtidsbubblan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna